fbpx

Drzewo życzeń – wkrótce premiera

  • Grafika: Kamil Filipowski

Wszyscy z niecierpliwością czekamy na kolejną premierę w Teatrze Andersena.

Od stycznia trwają próby i przygotowania do premeirowego spektaklu Drzewo życzeń na podstawie bestselerowej książki Katherine Applegate w tłumaczeniu Marii Glasenapp, adaptacji i reżyserii Mateusza Przyłęckiego. Spektakl opowiada historię imigrantów: Samar i jej rodziny, którzy przyjeżdżają do małego miasteczka w Ameryce i wynajmują tam dom. Niestety nie wszyscy przyjmują ich z otwartymi ramionami. Część lokalnej społeczności nie chce, żeby obok nich mieszkali przybysze z innego kraju. Samar czuje się samotna. Jej największym marzeniem jest mieć przyjaciela.

Mądra, wzruszająca historia o sile przyjaźni, która pomaga zwyciężać swoje lęki i uprzedzenia oraz o tym, że warto być otwartym na innych – nie tylko na mieszkańców innego kraju, ale również na rośliny i zwierzęta, od których możemy się wiele nauczyć. Premiera 19 marca!

Oto sylwetki twóców:

Tłumaczenie

Małgorzata Glasenapp – absolwentka filologii polskiej i angielskiej, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa ze specjalnością British Cultural Studies. Tłumaczka beletrystyki (Naomi Alderman, Kathryn Harrison, Emmy Hooper), reportażu i literatury podróżniczej (Johna H. Griffina, Tahira Shaha, Martina Troosta), książek popularnonaukowych (Freda Watsona, Jen Gunter, Richarda Wisemana), biografii (między innymi Adama Mickiewicza autorstwa Romana Koropeckiego i A. A. Milne’a autorstwa Ann Thwaite) oraz powieści dla młodzieży (Sarah Crossan i Katherine Applegate).

Adaptacja i reżyseria

Mateusz Przyłęcki – absolwent Wydziału Aktorskiego (2001) i Wydziału Reżyserii Dramatu (2009) Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (obecnie Akademia Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego). Studiował również w Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach (2001-2003). Wyreżyserował spektakle: „Życie / instrukcja obsługi”, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera listopad 2008), „Lailonia”  wg L. Kołakowskiego, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2009), „Stefcia Ćwiek w szponach życia” wg D. Ugresic, Teatr Ludowy, Kraków (premiera listopad 2009), „Tango” S. Mrożka, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera październik 2010), „Czarnoksiężnik Oz” wg F. L. Baum’a, Teatr Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi (premiera marzec 2011), „Mglisty Billy” wg G. Bianco, Teatr Figur Kraków (premiera czerwiec 2013), „Projekt: MATKA”, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2014), „Ławeczka” A. Gelmana, Teatr Dramatyczny w Białymstoku (premiera luty 2015), „Projekt: OJCIEC”, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2016), „Trik Patryka” K. Sagora, Teatr Ludowy w Krakowie, (premiera wrzesień 2017), “Tu nawet muchy są bezpieczne” wg G. Dahle, Teatr Szkolny Akademii Teatralnej w Warszawie, “Trójka na głowie” C. Brandau, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (premiera listopad 2018), „Klara” I. Kuny, Teatr Totutotam Kraków (premiera czerwiec 2019), „Pamięć wody” S. Stephenson, Teatr Totutotam Kraków (premiera maj 2021).

Scenografia i kostiumy

Katarzyna Sankowska – scenografka i kostiumografka. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych na wydziale scenografii w Warszawie. Pracę w teatrze rozpoczęła jako asystentka w Teatrze Żydowskim w Warszawie w 2015 roku. Doświadczenie zdobywała również w Teatrze Wielkim i Nowym Teatrze w Warszawie. Jako autorka scenografii i kostiumów pracowała m.in. w Teatrze im. Cypriana Norwida w Jeleniej Górze, w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie, w Collegium Nobilium w Warszawie, w Teatrze im. Jana Dormana w Będzienie, Teatrze Maska w Rzeszowie, Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Teatrze Miejskim w Gliwicach oraz Teatrze Polskim w Bydgoszczy.

Muzyka

Andrzej Bonarek – kompozytor, producent muzyczny, autor muzyki do filmów, spektakli teatralnych, piosenek. Kierownik muzyczny w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie w latach 1999-2002. Aranżer i kompozytor w prowadzonym przez siebie młodzieżowym zespole Blue Big Band przy Studium Muzyki i Tańca Elżbiety Armatys w Krakowie w latach 1999-2002. Kompozytor współpracujący z PWST w Krakowie i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie. Uczestniczył w warsztatach dla kompozytorów w Hochschule fur Music w Stuttgarcie. Jest zwycięzcą konkursu kompozytorskiego „Cantabile 95” oraz laureatem grand prix konkursu „Młodych Talentów” w Tarnowie z „Zespołem Kameralnym Bonarka” w 1993 roku. Autor płyt dla dzieci „Rozśpiewany świat” i „Cztery pory roku”. W 2008 roku wydał autorską płytę „Moja Emily Dickinson”. Autor muzyki do licznych przedstawień teatranych i filmów. Skomponował muzykę do spektakli: „Fotel” wg Moliera, reż. M. Stebnicka (PWST Kraków, premiera 1998), „Głód” K. Hamsun’a, reż. P. Miśkiewicz (Teatr Nowy Łódź, premiera 2000), „Stacha” A. Schiller, reż. I. Kempa (Teatr Nowy Łódź, 2001), „Niepoprawni wg Fantazego” J. Słowackiego, reż. P. Wojtczuk, B. Podbielska, J. Tumidajski, M. Zadara, P. Ratajczak (PWST Kraków 2004), „Cukier w normie” wg S. Shuty, reż. P. Waligórski (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2005), „Lis Filozof” S. Mrożka, reż. P. Waligórski (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2005), „From Poland with Love” P. Demirskiego, reż. P. Waligórski (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2006), „Edyp. Tragedia nowohucka” wg. Sofoklesa, reż. B. Szydłowski (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2006), „Nieprzytomnie” P. Demirskiego, reż. P. Waligórski (Lubuski Teatr im. L. Kruczkowskiego w Zielonej Górze, premiera 2007), „Edukator. Odsłona pierwsza” J. Conrada, reż. P. Waligórski (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2008), „Moralność Pani Dulskiej, czyli w poszukiwaniu zagubionego czakramu” G. Zapolskiej, reż. B. Szydłowski (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2009), „Sprawa kamieniarza” F. Budweila, reż. F. Budweil (Teatr Figur Kraków, premiera 2009), „Fakir, czyli optymizm” S. Mrożka (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2011), „Jacobi i Leidental” H. Levina, reż. P Waligórski (Teatr Ludowy w Krakowie, premiera 2012), „Mglisty Billy” G. Bianco, reż. M. Przyłęcki (Teatr Figur Kraków, premiera 2013), „Projekt: MATKA”, reż. M. Przyłęcki (Teatr Kana w Szczecinie, premiera 2014), „Hulyet, hulyet” reż. D. Żabska, A. Maslovskaya (Teatr Figur Kraków, premiera 2015), „Przypadek według Krzysztofa Kieślowskiego”, reż. B. Szydłowski (Teatr Łaźnia Nowa, premiera 2015), „Trójka na głowie” C. Brandau, reż. M. Przyłęcki (T. im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, premiera listopad 2018).

Reżyseria świateł

Tomasz Grygier – technik teatralny, oświetleniowiec. Od wielu lat współpracujący z Teatrem Kana w Szczecinie.

 

Mecenas Teatru

Lubelski Węgiel BOGDANKA S. A.

Partnerzy

MAIK Agencja Reklamowa, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, Bilety24.pl, Dom Weselny ARTEMIDA, Woda Mineralna BYSTRA, Lubelski Rynek Hurtowy „Elizówka”, Piekarnia Kuźmiuk, Cukiernia Williams, Restauracja Zaścianek Na Szlaku Trzech Kultur, Kwiaciarnia „Grasz w Zielone?”

Patroni medialni

Kurier Lubelski, Polskie Radio Lublin; TVP 3 Lublin, Dziennik Wschodni, Radio Centrum, Radio Freee, lubelski.pl, nocowanie.pl, przedszkola.edu.pl, lubelska.tv.

Prawa Autorskie – ADiT Agencja Dramatu i Teatru

Skip to content